Schema recomandata pentru o zi echilibrata

Inapoi la articole si trucuri

Micul dejun

Aceasta masa ar trebui sa reprezinte 25% din aporturile energetice dintr-o zi, dar din lipsa de timp este adesea neglijata sau uitata. Rezerva-ti timpul necesar pentru a te aseza la masa si compune-ti micul dejun urmarind aceste reguli simple:

  • 1 fruct (mar, portocala, 2 kiwi, ...): iti aduce minerale, oligoelemente, vitamine, fibre si glucide, avand in acelasi timp o slaba densitate calorica!
  • 60g de paine (integrala sau cu cereale) sau 5 linguri de cereale fara zahar: acestea iti aduc minerale, vitamine, oligoelemente, fibre, proteine şi glucide încet asimilate (ce evita transformarea in grasimi in organism). Poti sa iti permiti si cateva tartine, fara sa depasesti 10 g de unt sau de margarina.
  • 1 produs lactat fara zahar (branza telemea, iaurt sau lapte degresat): iti aduce vitamine, calciu, proteine, glucide si grasimi animale in cantitate mica (cu conditia sa fie degresat si fara zahar).
  • 1 bautura calda: ceai, cafea fara zahar.

Daca nu iti este foame, pastreaza fructul pentru o gustare la ora 10!

Pranzul

Pauza de masa este ocazia pentru a-ti trage sufletul: ia masa intr-un loc cat se poate de linistit, consacrandu-ti toata atentia pentru a hrani pe atat de bine spiritul cat si corpul: uita de mesele luate in graba in fata calculatorului sau a telefonului. Iata cum se compune o masa savuroasa si echilibrata.

  • Antreu: farfurie de cruditati putin condimentate.
  • Fel principal: Legume + cereale (150g) + proteine: pui sau un ou (carne rosie ocazional). Legumele sunt aliatele unei alimentatii echilibrate: slabe din punct de vedere caloric, ele sunt o sursa foarte buna de vitamine, saruri minerale si fibre care permit reglarea tranzitului intestinal. Consuma dupa bunul plac: dovlecei, vinete, salata verde, spanac, castraveti, ridichi, praz, varza, fenicul, andive, sparanghel fasole, verde, ciuperci, rosii, etc.
  • Cerealele furnizeaza energie pana la urmatoarea masa. Este ideal amestecul cu legume!
  • Proteinele favorizeaza o mai buna satietate si sunt necesare pentru muschi.
  • Desert: 1 produs lactat sau 1 fruct.
  • Gustare: daca iti este foame, nu este indicat sa astepti sau sa rontai tot ce iti trece prin mana: mananca un fruct sau un iaurt 0% grasime la ora 16.00 pentru a-ti tine de foame pana la sfarsitul zilei!

Cina

Fiind urmata de o noapte de odihna, trebuie sa fie mai lejera decat celelalte mese: urmeaza aceeasi schema ca la dejun, reducand eventual portiile de cereale, si alege pestele, acesta fiind mai slab.

  • Antreu: 1 felie de pepene.
  • Fel principal: Legume + 1 felie de paine + proteine: pestele contine foarte multe proteine, dar si lipide de foarte buna calitate. Consuma de cat mai multe ori pe saptamana!
  • Desert: 1 produs lactat sau 1 fruct.

Inapoi la articole si trucuri

 

 

 

 

Premii

Datorită conceptului său inovator, compania NutriSaveurs este susținută de Oséo Anvar (Agenția Națională de Valorizare a Cercetării și Dezvoltării) și de întreprinderea Réseau.

Nutrisaveurs a primit mai multe premii internaționale în recunoștință pentru unicitatea și noutatea produselor sale:

 

Slăbește cu plăcere!

Acasă
Produse
De ce NutriSaveurs?
Cum Funcționează?
Mărturii
Sfaturi și trucuri
Întrebări și răspunsuri
Politica de returnare
Politica de securitate a datelor
Politica de confidentialitate
ANPC